10.6.2013

3 דרכים לסנן מועמדים מעבר לקורות חיים שלהם

איש למד באוניברסיטת א' והציון שלו היה 90 ומשהו. שלושת העבודות האחרונות שלו פה, שם וגם פה. הוא מומחה במיקרוסופט אופיס ועוד איזה משהו שכולם למדו בכיתה ד'. הוא מתנדב לצער בעלי חיים. אם את מנהל משאבי אנוש, אני כרגע תיארתי לך 75% מהקורות חיים שכנראה לא קרא היום.

מה עמוד A4 באמת יכול להגיד על בן אדם? תנו לי לנסח את זה מחדש. מה דף A4 באמת יכול להעיד על בן אדם? זה בלתי אפשרי להכיר בן אדם דרך רשימה של דברים שהוא עשה בחיים ומעסיקים קודמים. אם אתה מסתיר את השמות אתה גם בטח לא תוכל להוציא את הקורות חיים של החבר שלך בכל ההרמות.

מצד שני אתה יכול למצוא כמעט כל מה שאתה רוצה לדעת על בן אדם באינטרנט. למה שמנהל יבסס את הדעה שלו על חתיכת נייר, שרוב הסיכויים שכל מה שרשום לא נרשם ע"י המועמד, יכול לעשות קצת חיפושי אינטרנט?

עכשיו שזה נאמר, אולי הגיע הזמן להתפטר מהדרך הישנה להעסיק עובדים ונתחיל לעבוד בצורה דיגטליות לנפות עובדים. ע"י שימוש באינטרנט והעולם הדיגיטלי אפשר מאוד בקלות לנפות מועדמים. ע"י ממש להרגיש את הנוכחי האינטרנטי, הסימן המסחרי, אם תרשו לי.

הנה 3 דרכים חדשים שבהם אפשר לסנן מועדמים:

לבדוק את הנוכחי האינטרנטי שלהם

סריקה מהירה בחשבון הטוויטר והפייסבוק של המועמד יכול לתת לך כדור בדולח לעולם של שלו. איך הם מחזיקים את עצמם באינטרנט. אתה יכול לקבל תחושה הרבה יותר טובה של המועמדים ע"י עמודי הרשתות החברתיות שלהם מאשר ברעיון פורמלי. המועמד רושם שהוא מיומן בתקשורות בין אנושית? אתם תדעו תוך שניות אם זה נכון או לא ע"י קריאת בלוג אחד. ניתן גם לראות את מוסר העבודה של המועמד. אם זה נראה כאילו מישהו לוקח זמן לקדם את עצמו באינטרנט, ניתן להבין בזאת שהוא ישקע גם ככה בחברה. דרך מהירה למצוא את העמודים החברתיים האלו זה פשוט לבקש לינקים לאתרים שלהם.

לבקש מהמועמדים להקליט את עצמם בווידיאו

אתה יכול לתת הגבלת זמן שלא תצטרך לשבת שעות על סינון מועדמים. תבקש מהמועדמים להציג את עצמם ולמה הם מתאימים לתפקיד. זאת גם אחלה דרך לראות את יכולת התקשורת שלהם. האם הם מדברים בצורה רהוטה? האם זה סוג הבן אדם שהייתי רוצה לעבוד איתו? אלה שאלות שאינן ניתנות מקריאה של אותיות שחורות על דף לבן.

רעיונות מבוססי פרוייקט

לתת למועמד לעשות פרוייקט המבוסס על העבודה היום יומית של החברה הינה דרך מעולה לראות את טיב העבודה של המועמד. למה לבזבזב זמן לשאול מה היתרונות ומה החיסרונות שלו כשאתה יכול לראות את זה בלייב? הם הצליחו להקסים אותכם ברעיון העבודה? אז מה! איך הם עובדים עם עובדים אחרים? לא היית קונה אוטו בלי לעשות נסיעת מבחן, נכון? 

אם השיטות האלו ועוד רבים ניתן לחסוך זמן וכסף  שלא נדבר על כל העצים שאנחנו נחסוך בגלל שאנחנו לא מדפיסים עוד דפים מיותרים.

האם אתםם חושבים שהCV פג תוקף? אתם באמת חושבים שחברות צריכים להתשמש בשיטות החדשות כמו שדיברתי עליהם פה? נא לחלק את חוכמתם איתנו בתגובות למטה, תודה!

מאמר בחסות HRUS:
משאבי אנוש וכח אדם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.