16.6.2013

5 מגבירי מורל.. שכולם שונאים.

לכולם היה אחד כזה מתישהו - מנהל שלוקח אותך ואת כל העובדים לאיזשהו טיול או הפינינג או תרגיל שאמור להעלות את המורל החברתי. אבל תכלס כל העובדים שונאים את הדברים האלו.

יוזמה כזאת יכולה דווקא לעשות את ההפך מהרצוי - ולפגוע במורל יותר מאשר עם המנהל היה עושה הפוך.

דוויד ספארק , הבעלים של CUSTOM PUBLISHING וחברת מדיה חברתית SPARKS MEDIA SOLUTIONS, חיבר רשימה מאוד מצחיקה של המאמצים הכי מתנשאים להעלות  את המורל שחברות אמתיות באמת ניסו.

הנה כמה דוגמאות מהרשימה הזאת:

1. נקודות עבור שעות נוספות: כן כן קראתם נכון. חברת פרסום, שאני לא רוצה לנקוב בשמה נתנה נק' לכל שעה נוספות שעבדו עובדיהם. אחרי 10 נק' העובד יכול להמיר את הנקודות ל-100 ש"ח. כלומר העובדים היום מקבלים רק עוד 10 ש"ח לשעה כאשר עבדו שעות נוספות. תענוג, לא?

2. תגי הצטיינות:  מה קורה כאשר אתה נותן מדליה לעובדים שמצליחים למכור את המוצר יותר טוב מאחרים - ומכריח אותם ללבוש אותo בעבודה? הם מחליטים שהם לא רוצים למכור את המוצר שלך! במיוחד אם זה הולך לגרום להם להראות מגוחכים מול החברים והמכרים שלהם בעבודה. הבנק למד את זה בדרך הקשה.

3. הליצן: אתה אולי לא מפחד מליצנים אבל אתה לא רוצה אחד שיסתובב לך במשרד. זה מה שקרה לחברה שהמורל שלה הגיע לריצפה. החברה השכירה ליצן שהפתיע (או אפשר להגיד הפריע) בפגישות חברה חשובות והתחיל להכין בלוני חיות. התוצאה? הליצן חפר בור עוד יותר גדול והמורל של החברה  לשיאים חדשים. - בור שכולם קפצו מתוכו ברגע שהיה מספיק עמוק.

4. כפיית אחווה: כאשר בפעילות החברה העובדים כבר הפסיקו לבוא, ארגון אחד החליט שההחלטה הנכונה היא להכריח את העובדים לבוא, שאין ברירה אבל חייבים להגיע לאירועים של החברה. תכלס אין דרך יותר טובה מאשר להכריח עובד ללכת למשהו שהוא מלכתחילה לא רצה ללכת אליו ועוד ביום חופשי שלו. הרי אם אתה רוצה להעלות את המורל תכריח את העובדים שלך לעשות משהו שהם לא רוצים לעשות ביום שלא משלמים להם. מחשבה נבונה בהחלט!


5. כפיית מסירות: בחופשה של ארגון מאוד גדול שמתעסק במוצרי בנייה וארגון הבית העובדים היו צריכים  לחתום על המסירות שלהם בכתב.אחרי זה הכריחו אותם לשיר שירי חברה ביחד. נשמע כמו כיף למנהלים האובססיבים, וקריפי לגמרי לאחרים.

מחלקות משאבי אנוש נא להתעורר! אנחנו לא בשנות ה-50 יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.