5.6.2013

שיקום אימון במקום עבודה - משאבי אנוש

אמונה במשאבי אנוש
אנחנו בילינו זמן עם מנהלים בכירים ואנשי עסקים אחרים ודיברנו איתם והם ענו על כמה שאלות/סקרים לבעיות במקומות העבודה שלהם. .דאגה משותפת בין כל המנהלים היא חוסר האמון של ארגונים ומנהיגיהם. רבים מצביעים על המערבולת של השנים האחרונות (המצב הכללי) ואת ההשפעה שיש לה על העובדים שלהם. הם רוצים לדעת איך לתקן את זה. המחקר שלנו מראה שצריך לענות על 3 שאלות בשביל לחזיר את האמון בחברה: מהו אמון? מדוע זה חשוב? ואיך ארגונים יכולים לבנות את זה.

מה שמעניין בשאלות אלו זה שאף אחת מהתשובות לא הצביעה על כך שהמשברים הכלכליים שלנו הוא הגורם הממשי של חוסר האמון העולה.

קודם כל, המחקר שלנו הראה את השאלות הכי נפוצות שהעובדים שואלים את המעסיקים:
1. האם תעשו מה שאתם אומרים?
2. האם אתם אומרים לנו את האמת ומודעים לטעויות שלכם או לשינוים שמתבצעים?

3. האם אתם מקשיבים בהוגנות לבעיות שלנו או לרעיונות שלנו ואומרים לנו איך תסדרו אותם?

כל השאלות האלו לא מחפשות שלמות אלא אמינות ממנהיגיי החברה. אם כאלה שאלות ברורות למה בהרבה אירגונים הבעיה המרכזית שלהם היא של אמינות.

התשובה הכי קופצת  לדעתי זה שהמנהיגים של החברות לא רואים התנהלות אמינה כמשהו קריטי בחברה, הרי זה לא ניתן לדיון. במקום זה הם רואים אמינות כחלק בלתי נפרד מהתקשורת הציבורית ולא בהכרח חובה. נכון שתקשורת החברתית הינה חלק מאוד חשוב בארגון אבל לא יכול להחזיק אמינות בחברה לבדו.

אינדיקטור מרכזי התומך בתפיסה זו , הוא שבניגוד להתחייבויות אחרות כגון: מכירות, צמיחה גלובלית או איכות, אמון מזוהה לעתים קרובות כמרכיב פעלה שאפתן אך מעורפל. זה אינו הכרחי בחברה ולכן הוא מוגדר באופן לא ברור. ההנחה שלומר אמינות זה דבר חשוב זה מספיק ואין צורך להתמיד באמירה זו. זאת כפי שהאמון מבוסס על מעשים ולא על מילים, ולכן מרגישים שהמנהיגים לא אמינים.

אם ארגונים גדולים יכלו להתקיים ולגדול בלי אמינות, כנראה זה היה קורה, ורבים יכולים לזמן מה, אבל כאשר נוצר משבר - פגם במוצר, תאונה בטיחותית שפוגעת בציבור, או קירבה פיננסית כדוגמאות - אנליזה רטקרו אקטיבית אשר תמיד מראה שחלק או כל האלמנטים שהגדרנו מלמעלה הופרו בדרך. וזה בדיוק מתי שצריכים לבנות את האמונה בחברה.

בסוספו של דבר אמון מערכתי משפר את האווירה הכללית בארגון ומונע מאסונות בעתיד.


מאמר זה בחסות HRUS:

Photo credit: vagawi  / Foter.com / CC BY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.