9.6.2013

לדחות מעומדים בדרך הנכונה

כח אדם
אתם צריכים מכתב דוגמה "תודה אבל לא תודה"? זה המכתב שרוב אנשי משאבי אנוש אוהבים לשלוח. לדחות מועמדים תמיד מאוד קשה כאשר המועמד גם מוכשר וגם אהוב. אבל יש גם רגעים שאתה נושם עמוק ואתה מרוצה שלא ביצעת בחירה רעה לחברה.

אבל לא משנה מה, רק מועמד אחד ליכול להיבחר לתפקיד. אני מאמין שלא מנהל הגיוס או איש צוות משאבי אנוש צריך להתקשר למעומדים שדוחים אותם, באותו אופן שמתקשרים למועמדים שרוצים להציע להם את העבודה.

אתה צריך לתת למועמד לעזוב את החברה עם הרגשה חיובית כלפי הארגון שלך. הרושם החיובי  עשוי להשפיע על יישומו של המועמד כלפי הארגון בעתיד או עשוי להשפיע על רושם מועמדים פוטנציאלים למקומות העבודה שלך. לרוב מועמדים מדברים אחד עם השני הרבה וגם מחפשים את אותם ארגונים לעבוד בהם.

מתי לדחות מועמד?


אני יודע שמעסיקים רבים לא מסכימים איתי, אבל אני מאמין שצריך להתקשר למועמד ברגע שמחליטים שהיא או הוא לא מתאימים לתפקיד. הרבה מנהלים מחכים עד סוף תהליכי המיון ואפילו עד שהמועמד החדש כבר עובד לבשר למועמדים שלא התקבל, שהם לא התקבלו.

אני רואה את זה כחוסר כבוד, וזה לא מעשה של ארגון שמכבד את עצמו. תנו למועמדים לדעת ברגע שאתם יודעים. אחרת, מועמדים מחכים, דואגים, ולאט לאט מרגישים כאילו נעלם להם המועמדות.??
בנסוף, כמעסיק, אם הוחלט שהמועמד אינו הבן אדם הנכון לתפקיד, זה לא רעיון טוב לשמור את קורות החיים שלו "למקרה הצורך" יכול לפתות אותך לבחור מועמד שאינו מתאים לתפקיד. ולכן צריך להחליט ולידע. הבעיה האמיתי נוצרת כאשר יש כמה מועמדים מוכשרים שבאמת נמצאים על הפרק ואתם עדיין לא יודעים מי המועמד הסופי. במצב הזה חייבים לידע את המועדמים ולהסביר להם את המצב.

בדרך זו, אתה לא דוחה מועמד מוכשר והמועמד עצמו לא בחושך בקשר להחלטות שלך. זה קודם כל מאוד אדיב ומכובד ויכול גם למנוע גיוס חדש של מועמדים. במצב הזה המועמד מחפש , לא כבר לא מחפש במקום אחר וגם אתה יוצר מערכת יחסית חיובית עם עובד פוטנציאל שלך.

דחיית מועמד על ידי מעסיקים

אני מקבל הרבה שאלות ממחפשי עבודה ששואלים אותי מתי זה זמן טוב לחזור למעסיק לשאול מה קורה עם התפקיד. הם מחכים ימים, שבועות ואפילו לפעמים חודשים.
המועמדים האלו מניחים שאין להם את התפקיד אבל כמו רוב בני האדם הם צריכים סגירת מעגל בשביל להמשיך קדימה.

בשורה התחתונה: מעסיק שאינו מכבד את המועמדים שלו כנראה לא מכבד במקומות אחרים. ואחרי כמה פעמים של_ חוסר אדיבות וכבוד כולם ידעו את זה ולא ירצו לעבוד במקום העבודה שלכם. ולכן ברגע שיודעים מומלץ מאוד לידע את המועמדים כן או לא. רק תגידו!

מאמר בחסות HRUS

Photo credit: brianDhawkins / Foter.com / CC BY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.