5.6.2013

ודא שהעבודה נעשית כאשר הבוס (אתה) לא נמצא

"אני יושב בפגישה והטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. אני אפילו לא יכול לצאת לחופשה!"

התגובה המאוד מתסכלת הזאת נעשת ע"י מנהל על צוותו. כל פעם שהוא הולך לפגישה או מחוץ למשרד באתר של לקוח, לא נעשה שום דבר במשרד. הצוות שלו תמיד מתקשר למנהל כדי שיפתור להם בעיות ויקבל החלטות.

"אני לא מבין. הפתרון כזה ברור ופשוט!"

זה ציטוט מנהל שונה, בארגון שונה לגמרי. אותה בעיה עקרונית. כאשר לא היה במשרד שום דבר לא נעשה. הוא היה מאוד מתוסכל. כולם היום נאמנים לו, עם רצון רב לרצות אותו, אבל הם גם לא עשו כלום אם הוא לא היה במשרד.

צוותים שלא מתפקדים כמו שצריך הם רבים במספרם. זאת בעיה מאוד ידועה ולרוב חושבים שהסיבה לבעיות אלו היא חוסר רצון לעבוד או להסתלבט כאשר הבוס לא בסביבה.

אולי זה מה שהרוב חושבים אבל זה לא בהכרח נכון. 

כח אדם

כאשר קבוצה מאוד נלהבת לא מצליחה להספיק פרוייקטים כאשר הבוס לא נמצא, יש לכך 3 סיבות עיקריות:

1. המטרות אינן ברורות.
2. הצוות לא יכול לעשות החלטות בלי הבוס.
3. הצוות לא יכול או לא רוצה לפתור את הבעיות שעולות על הפרק.

אומנם 2 הסיבות הראשונות מאוד חשובות, הסיבה השלישית הכי קריטית. אם הצוות לא חושב שהוא יכול לעשות את העבודה, או לא רוצה לנסות, אז זה לא משנה כמה הם מאומנים בלקבל החלטות.

בכל אחד מהמקרים שהוזכרו לעיל, ועוד אין ספור סיפורים דומים, המנהל מאוד מיומן עם ידע רחב ועם צוות מאוד מסוגל, עם מועדים קרובים מאוד ולחץ היסטרי, כאשר אין זמן לטעויות.

אז מה הפתרון?

אי אפשר לפתור לצוות את הבעיות כל הזמן. אפילו אם זה ממש ברור לך. אתה חייב לתת לצוות שלך לעשות טעויות, לראות שאפשר לחזור ולתקן את הטעויות וככה אתה נותן להם את הביטחון הנדרש ל"הציק" לך פחות. 

נכון שהפתרון הזה נשמע מאוד כיפי ונחמד אבל אתה צריך להבין שלא כל אחד יכול לעשות את המעבר הזה בקלות. אפילו שהוא הכרחי לחיים האישיים שלו. אי אפשר להיות 24 שעות ביממה רק בעבודה.


בשורה התחתונה הצוות שלך לא יכול להתפתח כשאתה מתקן להם ופותר להם את כל הבעיות,כמו ילדים. צריכים לתת להם לטעות ולראות איך הם מצליחים לתקן את הטעויות בשביל לתת להם את הביטחון עצמי לפעם הבאה.: להגיע לפתרון בכוחות עצמם בפעם הבאה.

מאמר זה בחסות:
HRUS - משאבי אנוש

Photo credit: Victor1558 / Foter.com / CC BY

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.